Octavia 2FL 2009 Climatic nawalił (ROZWIĄZANE)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • susik89
    Classic
    • 2010
    • 17

    Octavia 2FL 2009 Climatic nawalił (ROZWIĄZANE)

    Skfarek może ROBAL_26 pomoże
  • TomaszW
    Ambiente
    • 2009
    • 221
    • Volkswagen

    #2
    Octavia 2FL 2009 Climatic nawalił (ROZWIĄZANE)

    No i jak to mówią po upływie gwarancji wszystko się sypie.
    Climatic nie działa. Kontrolka się zapala i toby było na tyle. Zero reakcji sprężarki i podwyższenia obrotów silnika.
    Klima była nabijana zeszłego roku w listopadzie. Nie sadze aby się skończył czynnik chłodzący bo autem dopiero przejechane jest od tamtego czasu 7000 km.
    Test VCDS nic nie pokazał. Znalazłem tylko jakieś ciśnienie 5 barów ale nie wiem co to dokładnie było i do czego.
    Prosiłbym o podanie jakiejś procedury testowej w VCDS-ie.
    Czy może od razu jechać na prześwietlenie całej klimy w serwisie klimatyzacji?

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Po cisnieniu powiem Ci , że czynnik jest. Może usterka mechaniczna.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • dominik9420
        L&K
        • 2012
        • 1136

        #4
        Na początku sprawdź, czy dochodzi prąd do sprężarki.
        Odepnij kabel od sprężarki i wepnij żarówkę i włącz klimę.
        Jeżeli świeci- problem z kompresorem
        jeżeli nie- problem z (prawdopodobnie) modułem "klimy i wentylatorów"
        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
        Pozdrawiam i Szerokości!
        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

        Komentarz

        • spc
          Elegance
          • 2012
          • 825
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          U mnie jak szlag trafił sprężarkę to się tak działo.
          Piter
          tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
          KM i Nm dołożył gregor10

          Komentarz

          • dominik9420
            L&K
            • 2012
            • 1136

            #6
            spc, może nie załamuj kolegi tak od razu co? :lol:
            Niech ma chłopak jeszcze trochę nadziei :diabelski_usmiech
            Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
            Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
            Pozdrawiam i Szerokości!
            Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
            http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              dominik9420, jakie napiecia wysterowują zawór w O2 ? i czy zaświeci :idea: :?:
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11003
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez dominik9420
                Odepnij kabel od sprężarki i wepnij żarówkę i włącz klimę.
                masz podejście dokładnie jak w Twoim podpisie

                robekcool, :szeroki_usmiech
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • dominik9420
                  L&K
                  • 2012
                  • 1136

                  #9
                  krzynol, Dzięki
                  wyszedłem z założenia, że nie każdy ma np. miernik napięcia w domu, a myślę, że żarówkę chociażby w5w raczej każdy wykombinuje :szeroki_usmiech
                  Ale jeżeli ktoś bedzie próbował z taką żarówką która jest w domu, no to nie wiem :lol:
                  Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                  Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                  Pozdrawiam i Szerokości!
                  Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                  http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                  Komentarz

                  • spc
                    Elegance
                    • 2012
                    • 825
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez dominik9420
                    spc, może nie załamuj kolegi tak od razu co? :lol:
                    Niech ma chłopak jeszcze trochę nadziei :diabelski_usmiech
                    W moim przypadku do końca miałem nadzieję, ale musiałem pogodzić się z wydaniem 8 stów na nową sprężarkę...

                    Ja tylko od razu przedstawiam najgorszą możliwość - jak się nie sprawdzi i wyjdzie pierdoła albo jakaś groszowa sprawa to się będzie cieszył 8)
                    Piter
                    tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                    KM i Nm dołożył gregor10

                    Komentarz

                    • TomaszW
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 221
                      • Volkswagen

                      #11
                      Dzięki za słowa otuchy. :P

                      Kolejny objaw to że ciepłe powietrze leci dopiero gdy zmienię ustawienie na maksymalna wartość 26 stopni. Poniżej tej wartości nie zauważyłem jakiś zmian w temperaturze wydmuchanego powietrza.

                      Czy VCDS jestem w stanie coś zepsuć prze moje grzebanie przy zmianie modułu i kierownicy?
                      Ma ktoś jakieś wartości wpisane za pomocą tego programu z którymi mógłbym porównać swoje?

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 11003
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez TomaszW
                        Czy VCDS jestem w stanie coś zepsuć prze moje grzebanie przy zmianie modułu i kierownicy?
                        raczej nie
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • TomaszW
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 221
                          • Volkswagen

                          #13
                          Właśnie wróciłem od elektryka. I niestety dupa blada. Kilma pełna i szczelna. Wszystkie bezpieczniki przebadane, przejścia miedzy każdym elementem. Jedyne co jest nie tak to nie załączają się wentylatory. Sygnał do nich dochodzi ale nic z tego. Nawet podłączyliśmy inny wentylator na próbę i też nie działał po włączeniu klimatyzacji. Na kompie wyszło że właśnie do wentylatorów nie dochodzi napięcie lub sygnał sterujący. Stawiam na pogrzebane ustawienia w kompa (nie ma za dużo ustawień w climaticu) lub jakiś czujnik temperatury. Tylko dlaczego VCDS i komp elektryka nic nie wykazał na temat błędów?

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11003
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            a testy wykonawcze robiliście z VCDS'a?

                            [ Dodano: Wto 04 Wrz, 12 12:45 ]
                            odłącz panel climatica od auta i powinny ruszyć wentylatory w trybie awaryjnym
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • TomaszW
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 221
                              • Volkswagen

                              #15
                              Z VCDS ją robiłem ale nie wiem czy dobrze. U elektryka zupełnie czymś innym. Głowic bezprzewodowa i program po polsku. Czy można jakoś programowac, nauczyć panel sterowania klimatyzacji? Czy mógłby ktoś podać wartości jakie powinny być w VCDS w ustaleniach climatica?

                              Komentarz

                              • robekcool
                                RS
                                • 2009
                                • 2041
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Wysterowanie widzi ? Jak tak to usterka mechaniczna. Patrzeć, czytać , myśleć :P
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz

                                • TomaszW
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 221
                                  • Volkswagen

                                  #17
                                  Po kolejnej wizycie u elektryka wyszło że jest brak sterowania na sprężarkę. Dziwne bo wczoraj sygnał był. Cały osprzęt sprawny czyli wentylatory i sprężarka działa po włączeniu na krótko przez kompa. Ja stawiam na czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji ale elektryk mówi że to nic nie ma do sterowanie klimą.
                                  Co mogłem spieprzyć w ustawieniach kompa przy zabawie z tempomatem i kierownicą( tonący brzytwy się chwyta) ??

                                  Bardzo podobny wątek
                                  tutaj

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11003
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez TomaszW
                                    czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji ale elektryk mówi że to nic nie ma do sterowanie klimą
                                    jak nie ma ciśnienia to sprężarka się nie włączy
                                    tyle tylko, że czujnik ciśnienia od razu wali błędem
                                    sprawdź w blokach pomiarowych czy pokazuje ciśnienie w układzie i jakie (w barach)

                                    Zamieszczone przez TomaszW
                                    Co mogłem spieprzyć w ustawieniach kompa przy zabawie z tempomatem i kierownicą
                                    drugi raz Ci piszę, że nic
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • TomaszW
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 221
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Jedyne ciśnienie jakie widziałem to 5 bar. Panel reagował na naciśnięcie obiegu zamkniętego i zmianę prędkości wentylacja. Nie ma sygnału na sprezarke. Zero różnicy czy klima włączona czy nie. Zastanawia mnie dlaczego nie działa także płynną regulacja temperatury nadmuchu. Sprawdziłem na dłuższej trasie. Ciepło pojawiało się przy maksymalnej wartości na pokretle. Pytanie czy panel(moduł klimy) nie jest źle zaprogramowany czy sterowany?
                                      VCDS plus 3 inne programy nie wykryly żadnych błędów odnośnie klimatyzacji. Elektryk mówi że to musi być wina sterowania. Możliwe że czujnik przeklamuje.

                                      Komentarz

                                      • ciciek
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 26

                                        #20
                                        A sprawdzałeś to?

                                        Komentarz

                                        • TomaszW
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 221
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          Zamieszczone przez ciciek
                                          A sprawdzałeś to?
                                          Niestety śruba przykręcona. Druga sprawa że na krótko spięta sprężarka chodzi. Czy jest jakaś procedura sprawdzenia, programowania samego panelu climatica?

                                          Dzisiejszy skan diagnostyczny.
                                          Czy ktoś się orientuje o co wbiega z tym modułem silnika?

                                          Sygnały sprawdzone na kostce od czujnika ciśnienia klimatyzacji.
                                          Napięcie 12 V a wychodziło na środkowym przewodzie 2,4-2,7 V. Nie wiem ile powinno być na wyjściu

                                          [ Dodano: Nie 09 Wrz, 12 22:51 ]
                                          Winowajcą jest ja i moja głupota. Choć nie bez winy jest też tu VCDS który ni jak nie pomógł.

                                          Address 01: Engine (CAX) Labels: 03C-906-016-CAX.clb
                                          Part No SW: 03C 906 016 D HW: 03C 906 016 C
                                          Component: MED17.5.5 G 3981
                                          Revision: LCH02--- Serial number:
                                          Coding: 0000032 :evil: ŹLE ZAKODOWANE powinno być 0000072
                                          Shop #: WSC 73430 790 00999
                                          VCID: 204BE4B38A53

                                          No fault code found.
                                          Readiness: 1110 0001

                                          Pomoc VCDSa wprowadza w błąd pisząc o samym climatronicu i tylko o nim. Nie mam cliatronica tylko climatic .
                                          1+2+4=7
                                          airbag + ABS + panel klimatyzacji= 7

                                          Ustawienia te zmieniłem kiedy programowałem sinik przy montażu tempomatu !!!!!!!!!!! :evil:
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          Pracuję...